Вітаю вас на сторінці мого блогу. Розпочинаємо дистанційне навчання. Ми справимося і все чудово пройде! Головне, будьте уважними, виконуйте уроки вчасно, та не проспіть.
30.11.2023 Четвер
Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул)
Діти, у нас сьогодні дуже важливе завдання на уроці: ми будемо складати діалоги, розігрувати їх, а ще будемо говорити про культуру спілкування.
Зверніть увагу на те, що у діалозі кожна репліка починається з тире і з нового рядка.
Будь-яке спілкування відбувається за певних умов, які впливають на наше мовлення. Із цих умов складається ситуація спілкування.
Того, до кого звертаються під час спілкування, називають адресатом.
Особу, яка створює і передає повідомлення, називають адресантом.
Мета спілкування - це те, чого ви прагнете (про щось повідомити, щось з’ясувати, до чогось спонукати, висловити почуття тощо).
Коли ми спілкуємось з іншими людьми, користуємось словами ввічливості.
Завдання:
Скласти діалог (10 - 12 реплік) на тему : "Мій відпочинок" відповідно до ситуації (уявіть, що ви приїхали у незнайоме місто щоб відвідати зоопарк, але як знайти дорогу ви не знаєте. І вам потрібно розпитати у людей дорогу.)
08.05.2022 Четвер
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Тренувальні вправи
Добрий день! Відгадайте загадку:
«Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднює тих, хто її дарує. Вона триває мить, а у пам’яті лишається надовго. Немає багатіїв, хто міг би прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити , ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, бо вона цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця» ( акшімсоп)
Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, прихиляться до вас.
Усміхайтеся! І це приведе вас до щастя.
Завдання 1.
Знайди помилки!
- Визначте речення, у яких допущено пунктуаційні помилки. Запиши їх правильно.
1. «Книги – морська глибина » - так писав І. Франко .
2. Хворий відповів «дякую, мені вже набагато краще».
3. Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».
4. Як ти себе почуваєш – Запитав лікар хворого.
5. «Книги – це ріки, що напувають Всесвіт».
Завдання 2. «Твоя репліка»
-Складіть діалог, використовуючи подані репліки. Запишіть складений діалог.
Телевізор у твоєму житті.
- Ти любиш дивитися телевізор?
- ……….
- Чому ти стільки часу присвячуєш цьому заняттю? Тобі це щось дає?
- ………..
- Чи дивишся ти будь-які програми, чиє в тебе улюблені?
- ………..
- Що тебе приваблює в цих передачах?
- ……..
- Телевізор не заважає тобі вчитись, спілкуватися з друзями?
- …….
Учні прощаються і бажають один одному успіхів.
Домашнє завдання.
Записати речення, розставляючи розділові знаки. Відгадати загадки.
1.Одне каже Влітку мені важко. Друге стогне Взимку мені тяжко. Третє співа Чи літо, чи зима, а мені різниці нема. 2. Одне каже Світай. Друге каже Не дай. Третє говорить А я живу й біжу і вдень, і вночі. 3. Хлопець Мартин похилився через тин. Каже дівчина Гапка Яка в тебе шапка! А жовта китиця проти сонця світиться. Як прилетять горобці, буде тобі, як вівці від сірого Вовка. Про кого промовка? 4. Я кричу Як звуть тебе? А вона ягнятком Бе! Я лякаю Перейму! А вона телятком Му! Серджусь я Постій, лиха А вона сміється Ха!
03.05.2022 Середа
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
Сьогоднішній урок я хочу розпочати зі слів Антуана де Сент- Екзюпері:
Єдина відома мені розкіш –це
розкіш людського спілкування.
1. Перегляньте відео, подане нижче, виконуючи всі вказівки вчителя.
01.05.2022 Четвер
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Перегляньте відео, подане нижче, виконуючи УСНО вказівки вчителя.
Домашнє завдання.
27.04.2023 Четвер
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Пригадай!
Речення, в якому дві і більше граматичних основ, називається складним.
Частини складного речення пов'язані між собою за змістом, з'єднуються в одне ціле інтонаційно та злучниками або лише інтонацією.
До складного речення можуть входити частини поширені і непоширені, з одним головним членом і двома - підметом і казкою.
Перегляньте відеоуроки до теми уроку:
Завдання 1:
Записати речення. Визначити та підкреслити у кожному граматичні основи, пояснити, як пов'язані прості речення у складні: без сполучників чи за допомогою сполучників (сполучних слів) (обвести розділовий знак або сполучник)
Великі хмари холодом нагусли, червоне листя падає у гаю. Літати у вирій дуже дикі гуси, а я слонам привіт передаю. (Л.Костенко.) Журавлята шкодували, що рости вони поволі. (М.Сінгаївський.) Як спить мала травиця, травиці дощик сниться. (А.М'ястківський.) Відцвіли голубі матіолі, згасло літо на жовтих полях. (В.Грінчак.) Ліщинові кущі задирали списи, за списками дощ стіка, а вітер обтіка. (Є.Гуцало.) Пробіг автомобіль, і синє хмара диму за ним розвіялося. (М.Рильський.)
Домашнє завдання:
1. Повторити правила ст. 174;
2. Виконати завдання
Позначте цифрами: 1 — просте речення; 2 — складне речення. ( Визначте у кожному реченні граматичну основу та над кожним реченням напишіть відповідну цифру)
Настав теплий ранок, дихає свіжістю земля.
Кленовий листочок покружляв у повітрі й упав у калюжу.
У лісі сльозяться крихітні струмки, розквітає кожна квітка.
За селом починався гай, і вузенька стежка вела через нього.
За багато віків Київ пережив і побачив немало.
З року в рік Київ прикрашається новими будинками, парками, проспектами.
Злетіла пташка високо, а людина ходить тільки по землі.
26.04.2023 Середа
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Складне
речення – це речення, що має дві чи більше граматичні основи, тобто складається
з двох або кількох простих речень.
Верба схилилась над водою, їй сонце коси
золотить.
======== ======
Ми розвіяли хмари похмурі, щоб над нами сіяла
блакить.
====== ===
Прості речення у складному об’єднані між собою
за змістом та інтонацією.
Якщо
прості речення у складному об’єднані між собою за допомогою сполучників ( і, а,
щоб, тому що) або сполучних слів (який, де), то такий зв’язок називається
сполучниковий.
Дощ пройшов,
і світлі ручаї в синє море
виливають воду.
======= ========
Якщо
прості речення у складному об’єднані між собою лише інтонацією(без
сполучників), то такий зв’язок називається безсполучниковий.
Колишуться смереки, гойдається сосна.
========= ========
На письмі між простими реченнями у складному(сполучниковий і безсполучниковий зв’язки) ставимо кому.
Перегляньте відео урок та виконайте вправу, подану у відео уроці.
Домашнє завдання1. Вивчити правила ст. 174
2. Виконати вправу 471 (І, ІІ)
16.04.2023 Четвер
Види речень за метою висловлювання
Ви вже знаєте, що речення – це осмислене, граматично та інтонаційно оформлене сполучення слів або окреме слово, що виражає відносно закінчену думку. Кожне речення виконує комунікативну функцію, тобто повідомляє інформацію та виражає емоції і виявлення волі мовця. Залежно від того, що мовець хоче сказати, розрізняють типи речень — розповідні, питальні та спонукальні. Про них — далі!
Завдання.
Опрацювати параграф 49.
Виконати вправу 392,394 (І,ІІ)
14.03.2023 Вівторок
Граматична основа речення (тренувальні вправи)
Завдання1.
Спишіть речення. Підкресліть головні члени речення.
Осипав верес цвіт із віт. Пожовкли явори. І гуси в дальній переліт знялися на зорі. У вечірнім полі тануть лебеді. Солов’я збентежив трепет яблуневих віт. Світла тінь косинцем лягала на степ. Річка колихалася в місячних мережках. Золоті бджоли бриніли в золотому сонячному промінні.
Домашнє завдання.
1. Повторити правила.
2. Виконати завдання
08.03.2023 Середа
Головне й залежне слово в словосполученні. Тренувальні вправи
ПРИГАДАЙМО. Чим словосполучення відрізняється від слова?
ВПРАВА 1. Прочитайте й порівняйте сполучення слів трьох колонок. У якій з них подано словосполучення? Для виконання завдання скористайтеся алгоритмом.
осінь золота осінь Настала золота осінь.
у лісі в осінньому лісі Тихо в осінньому лісі.
ЗРАЗОК |
У першій колонці – слова, у другій – словосполучення, бо поєднано два повнозначних слова,від одного до другого можна поставити питання (осінь (яка?) золота; у лісі (якому?) осінньому); у третій – речення, бо в ньому є граматична основа (підмет і присудок).
ВПРАВА 2. З якими словами можна поєднати слово «мова»?
Мова * ряба * мелодійна * милозвучна |
- Чи можна сказати «ряба мова»? Чому?
- Чи можна поєднати слова «мелодійна» і «мова»? Зробіть висновок
ЗРАЗОК-ПОЯСНЕННЯ |
Слово «мова» можна поєднати зі словами «мелодійна, милозвучна». А сказати «ряба мова» не можна, бо це не має жодного смислу (це лексична помилка).
Отже, пригадуємо!!! |
Словосполучення точніше і повніше, ніж окреме слово, називає предмети, дії, ознаки. Порівняйте:
книжка – цікава книжка
читати - читати газети
Зверніть увагу! |
Словосполучення не виражає думки, не має інтонаційного оформлення. Воно, як і слово, слугує матеріалом для побудови речень.
Слова у словосполученні пов’язані за змістом і граматично.
Змістовий зв’язок встановлюємо за допомогою питання: руки (чиї?) мамині; живе (де?) у місті; осінь (яка?) золота; листя (яке?) жовте.
Граматичний зв’язок здійснюється за допомогою закінчення (мамині руки, маминими руками) або закінчення і прийменника (жив у місті, переїхали до села) [2, 63].
ВПРАВА 3. Які з поданих сполучень слів є словосполученнями? (усно)
ЗРАЗОК
Словосполучення: тихого вечора; до осіннього лісу; білосніжна зима; відгадати загадку; побачити затемнення; мамина любов.
Речення: Заспівай мені колискову. Світає. Прийшла весна. Ніч чудова. Гасне світло. Вщухла буря. На зеленому лужку зайченя сховалось.
Отже, Словосполучення не виражає думки, інтонаційно не оформлене. Речення має граматичну основу (підмет і присудок), виражає закінчену думку.
Тепер давайте розглянемо новий матеріал:
За будовою словосполучення бувають непоширені та поширені.
Непоширені складаються з двох слів, які є самостійними частинами мови. Н а п р и к л а д: жовте листя, осіннє листя, бігти швидко, читати книжку, полити квіти.
Поширене словосполучення складається з трьох і більше слів.
Н а п р и к л а д: згрібати жовте листя, осіннє листя на деревах, бігти швидко додому, довго читати книгу, полити сьогодні квіти.
ВПРАВА 4. Запишіть спочатку непоширені словосполучення, потім – поширені.
Мелодійна пісня, віночок українських пісень, прогулюватися гаєм, вирушити на прогулянку до гаю, вірно дружити, мати кількох друзів серед однокласників, щира приязнь, дотримати даного товаришеві слова.
Домашнє завдання.
У наданих словосполученнях визначте головне і залежне слово. До яких частин мови належать головні слова?
Зразок:
Творча праця, ранкова зарядка, екскурсія в музей, готуватися до екзамену, міст через Дніпро, приїзд делегації, герой твору, працювати добре, відпочивати в селі, далеко від берега, засохлий на сонці, співаючи пісню.
06.03.2023 Понеділок
Головне й залежне слово в словосполученні
Словосполучення – це сполучення двох і більше слів. Але сполучення слів це ширше поняття, ніж словосполучення. Щоб сполучення слів стало словосполученням потрібно:
1) поєднання як мінімум двох повнозначних слів, тому навколо школи, біля Дніпра – не словосполучення;
2) слова повинні пов'язуватися за змістом, підходити одне до одного своїми значеннями, тому їм тетрадь – не словосполучення;
3) потрібен граматичний зв'язок, отже їм булка – не словосполучення.
Словосполучення – це смислове та граматичне поєднання двох або кількох повнозначних слів, що означає повну, розгорнуту, поширену назву предмета, ознаки, дії тощо.
Ось як виглядає схема
Завдання №1.
Визначити головне і залежне слова у словосполученні
Зразок:
Шкільна бібліотека, написати твір, розмовляти тихо, навчатися у школі, читати поважно, бабусина усмішка.
28.02.2023 Вівторок
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних (тренувальні вправи)
Перегляньте презентацію до уроку щоб пригадати правила
Подвоєння і подовження приголосних
Тренувальні
вправи
Вправа 1. Моделювання слів
Утворіть від запропонованих слів нові, у яких буде відбуватися подвоєння приголосних.
День, зброя, закон, стіна, змістовний, дякувати, звук, дати, туман, машина, ділити, ціна, шаблон, будень.
Вправа 2. Ігрове дослідження-відновлення
Записані слова, розберіть у дві колонки: у першу з подвоєнням букв, у другу — без подвоєння.
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву — прочитаєте вислів В. Сухомлинського.
Мит..ю, огнен..ий, скажен..ий, височен..ий, антен..ий, тьмян..ий, вроджен..ий, ден..ий, орлин..ий, узбіч..я, Хмельнич..ина, неждан..ий, адресован..ий, однозмін..ий, вікон..ий, роз'єднан..ий, олов'ян..ий, нескінчен..ий, електрон..ий, дерев'ян..ий, умотивован..ість, без..ахисний, аграрно-сировин..ий, гіл..я, антропоген..ий, туман..ий.
Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольної роботи (Повторити ст. 118 - 129)
27.02.2023 Понеділок
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних
- В іменниках середнього роду на -я: натхнення, двоголосся, шиття (але цуценя, кошеня, теля, дитя, бо назва малих істот).
Завдання 1.
- Запишіть іменники у формі О. в. однини. (ким? чим?)
Паморозь, почесть, вели, віддаль, гучність, Об, радість, Керч, блакить, повість, свіжість, любов, вірність, постать, міць, честь.
Домашнє завдання
1. Вивчити правила ст. 129 (табличка)
2. Виконати вправу 356.
23.04.2023 Четвер
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних (тренувальні вправи)
Перегляньте відео для повторення вчорашньої теми
Завдання 2.
Домашнє завдання
1. Повторити правила;
2. Виконати вправу
22.02.2023 Середа
Подвоєння літер на позначення збігу однакових голосних
Перегляньте відео до уроку
Завдання:
Запишіть слова у дві колонки: у першу з підвоєнням букв, в другу - без підвоєння.
Міт..ю, огнен..ий, скажен..ий, височен..ий, антен..ий, тьмян..ий, вроджений..ий, ден..ий, орлін..ий, узбіч..я, Хмельнич..іна, неждан..ий, адресований..ий, однозмін..ий, вікон..ий, роз'єднаний..ий, олов'ян..ий, нескінчен..ий, електрон..ий, дерев 'ян..ий, вмотивований..ість, без..ахісний, аграрно-сировин..ий, гіл..я, антропоген..ий, туман..ий.
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву - прочитаєте вислів
В. Сухомлинського.
Домашнє завдання
1 . Вивчити правила ст. 126
2. Виконати завдання
Де потрібно, вставте пропущені букви. Виберіть будь - які 5 слів і складіть із ними речення (тобто у вас має вийти 5 речень)
Спросон...я, дозвіл...я , роздоріж...я, верховіт...я, узбереж...я, радіст...ю, вдячніст...ю , павутин...я, узліс. ..я, затиш...я, багат...я, гіл...я.
16.02.2023 Четвер
Апостроф (повторення та поглиблення)
- Після літер , що позначають губні пригласні [б], [п], [в], [м], [ф] : б'ю, п'ятниця, в'юн, м'ясо, стеф'юк.
- Після літери р , що позначає твердий голосний [р ]: пір'я, подвір'я .
- Після літери до слова Лук'ян та похідних від нього: Лук'янівка, Лук'янович тощо .
- Після префіксів , що закінчуються твердим согласним , перед наступними я, ю, є, ї: під'їзд, між'яр'я .
- Після першої частини складних слів , яка закінчується твердим голосним : дит'ясла, Мін'юст .
- Після літер , що позначають губні пригласні [б], [п], [в], [м], [ф], якщо перед ними є інша літера на позначення согласного, крім р : свято, моркв'яний, тьмяний, НО торф'яний , черв'як, арф'яр.
- Після букви р , що позначає м'який голосний [р']: ряска, буря, рядно .
Перегляньте відео до уроку
Уставити пропущені букви або апостроф (де потрібно)
Як тільки спадає надвечір…я, солов..ї змагают…ся своїм хистом. З кожного
гаю лине своя полум..яна піс…ня. І звучит.. над горою багатоголосий солов…їний
хор. Слухає цю хвалу красі природі Дніпро, що в..єт..ся в підгір..ї.
Домашнє завдання.
1. Вивчити правила ст. 123
Виконати вправи 326, 328.
14.02.2023 Вівторок
Розвиток мовлення. Будова елементарного роздуму
Перегляньте відео урок до теми
08.02.2023 Середа
Підготовка до контрольної роботи. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів
Щоб перевірити вашу готовність до контрольної роботи , пройдіть тест https://vseosvita.ua/test/start/mkt658
Домашнє завдання.
Повторити правила ст. 100 - 113, 115.
06.02.2023 Понеділок
Основні випадки чергування [у] - [в], [і] - [й] (тренувальні вправи)
Пригадай!
Завдання 1.
Спишіть, обравши портібну літеру з дужок.
1. Десь (у, в) хлібах кричав перепел. 2. (В, У) присмерку літають ластівки так низько. 3. (У, В) лісі стояв гамір, (і, й) пахло квітами. 4. Не спитавши броду, не сунься (у, в) воду. 5. Ми вітали (у, в)чителя (з, із, зі) святом. 6. (У, В) академії почалися заняття. 7. (І, Й) (в, у)се пройшло неначе сон. 8. (В, У) (в,у)сій красі ми бачим осінь зараз. 9. Яблуко (у, в)пало м'яко (в, у) траву.
Домашнє завдання
Перепишіть речення, розкриваючи дужки.
Найкращий (і, й) найповніший скарб — праця.
Хліб (і, й) сонце найцінніше (в, у) світі.
(В, у) пісні наша доля.
Вік учням (в, у)читись, а (в, у)чителям — навчать.
(В, у) вікнах перші вогні.
(В, у)читель сидів (в, у) школі то з дітьми, то з якимись книжками.
Пісня (й, і) праця — великі дві сили.
Ми маємо право на сум (і, й) любов, на щастя, на сонце (й, і) трави.
А (в, у) селах (в, у) веселих (і, й) люди веселі.
02.02.2023 Четвер
Основні випадки чергування [у] - [в], [і] - [й] (правила милозвучності)
Увага! Есе, яке ви писали на чорновичку принести у понеділок до школи і ми разом їх переглянемо, а потім ви перепишете!!!!
Відео урок
В українськiй мовi чергуються прийменники у, в i префiкси у-, в- у словах, якщо це не змiнює їх значення.
Робота з підручником
Розгорніть ваш підручник на ст. 112. Перечитайте правила !!!!
Завдання1.
Лінгвістична гра «Редактор»
Доберіть
з дужок прийменник або сполучник. Поясніть свій вибір.
Хліб (і, й) сонце найцінніше (в, у) світі.
Не підливай масла (у,в) вогонь.
(В, у) пісні наша доля.
Яка пшениця, така (і,й) паляниця.
(В, у) вікнах яскраві вогні.
Вік учням (в, у)читись, а (в, у)чителям — навчать. Пісня (й, і) праця — великі дві сили.
Ми маємо право на сум (і, й) любов, на щастя, на сонце (й, і) трави.
А (в, у) селах (в, у) веселих (і, й) люди веселі.
Домашнє завдання
Вивчити правила ст. 112;
Виконати вправу 292.
31.01.2023 Вівторок
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично)
Пригадай!
А на сьогоднішньому уроці ми будемо розглядати найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків.
Українській граматиці притаманне чергування приголосних. Розгляньмо найбільш поширені випадки заміни приголосних.
Чергування приголосних відбувається в декількох випадках, які ми також розглянемо. Але передусім запам’ятайте простий приклад найчастіших випадків чергування:
Нога — нозі — ніжка;
рука — руці — ручка;
вухо — у вусі — вушко.
Давайте подивимося, коли вживається чергування приголосних звуків. Таких випадків – декілька:
Запам'ятайте винятки!
Рушник, рушниця, соняшник, сердешний (у значенні «бідолашний»), дворушний,
мірошник, торішній.
Давайте попрацюємо із підручником.
Виконайте вправу 282
Домашнє завдання
Вивчити правила (табличку які є чергування) ст. 110
Виконати вправу 288.
26.01.2023 Четвер
Чергування голосних звуків
При творенні спільнокореневого слова чи формотворенні один голосний звук змінюється на інший. Така зміна називається чергуванням.
Перегляньте відео урок до теми
- у формах слова: сьомий — сім, шести — шість, корені — корінь, гори — гір, мого — мій, радість — радості — радістю, Канів — Канева, Харків — Харкова, Чернігів — Чернігова;
- у спільнокореневих словах: коло — кільцевий, корова — корівник, клопотатися — клопіт, нога — підніжок.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. ПЕРЕЧИТАТИ ПРАВИЛА СТ. 107
2. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 274
25.01.2023 Середа
Тема: Уживання м’якого знака (тренувальні вправи)
Завдання 1.
Давайте трохи узагальнимо отриману інформацію.
Можна запам’ятати одну нехитру фразу і ви завжди зможете себе перевірити, чи потрібно писати м’який знак: Де Ти З’їСи ці ЛиНи. Усі приголосні у цьому реченні «дружать» з м’яким знаком і не проти його сусідства (при м’якій вимові, звичайно).
М’який знак полюбляє суфікси і часто там селиться. А місцем постійної прописки будемо вважати дієслова на –ться.
Але є випадки, коли :
М’який знак не пишемо:
- після б, п, в, м, ф (славнозвісна МаВПа БуФ з правил про апостроф): Об, кров, степ, любов
- після шиплячих (ще їжджу): вишня, дивовижні, нижній, ніжний, піч, кущ, ніч
- після р у кінці складу або слова: лікар, монастир, перевір, секретар, тепер, тюрма , школяр, Харків, царка (хоча «царьок»)
- у словах з буквосполученнях лц, лч, якщо вони похідні від слова з лк: помилці – бо помилка, вилці – бо вилка
- між подвоєними приголосними: знання, рілля, блакиттю
Здається, тут вимальовується дуже логічний висновок: якщо приголосний звук не належить загальному правилу (тримайте в пам’яті «де ти з’їси ці лини»), вимовляється твердо і до словозміни початкове слово не містило м’який знак, то м’який знак не пишемо.
Домашнє завдання. Повторити правила, виконати завдання
23.01.2023 Понеділок
Тема: Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі), без-
Ми продовжуємо вивчати тему фонетика. Сьогоднішня тема не є для вас новою. У 3 класі ви її вивчали, але пригадати, думаю, буде не зайво. Отже до роботи!
Запам᾽ятайте: Префікс с- пишеться перед глухими
буквами к, п, т, х, ф.
Їх легко запам’ятати у вислові: кафе «Птах».
В інших випадках потрібно писати префікс з- .
Немає коментарів:
Дописати коментар