Зарубіжна література 5 клас НУШ

 

Добрий день! Поринаємо у світ літератури.






09.05.2023                                          Вівторок
"Капелюх чарівника" Персонажі твору, утілення в них ідей доброти , щирості, сімейних цінностей

Доброго ранку, п'ятикласники. Ми сьогодні продовжуємо працювати над казкою Туве Янсон "Капелюх чарівника". Відкрийте зошити запишіть число тему уроку.

Дев'яте травня

Дистанційна робота

"Капелюх чарівника" Персонажі твору, утілення в них ідей доброти , щирості, сімейних цінностей.

На попередньому уроці ви знайомилися з героями казки, характеризували стосунки між жителями Мумі-долу.

  • Словникова робота запишіть в свої зошити

Персонаж – загальна назва будь – якої діючої особи літературного твору. Діляться на головні , другорядні, епізодичні.

Герой – персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету

  • Перегляньте відеоурок (починаєте дивитися з другої хвилини)

«Світ моїх Мумі-тролів – це світ, за яким у глибині душі тужить кожен із нас…»Туве Янсон. Створений нею казковий світ – це сама усмішка дитинства, сповнена душевного тепла й довіри до життя. У будинку мумі-тролів завжди дружно та весело, пахне оладками з малиновим варенням, ніхто нікого не повчає, усі уважні один до одного. У казковому домі живе любов, про яку не говорять, але яка відчувається в кожному доброму слові й учинках заради інших. Якщо комусь сумно або в когось трапилася біда, мумі-тролі та їхні друзі вирішують проблему спільно, але водночас не порушують право кожного на особисте життя, не вимагаючи зайвих пояснень.

У творі утверджується образ дому, який би хотілося мати всім — теплого, затишного, дружного, веселого. У сімейних стосунках, що існують поміж мумі-тролями, утверджуються цінності, які потрібні кожному: повага до Мами, котра всіх любить і про всіх дбає; авторитет Тата, слово якоіх є законом для дітей; свобода й право дітей на свої інтереси і разом з тим їхня відповідальність за все, що відбувається в родині.

У сюжеті повісті «Капелюх Чарівника» одна чарівна подія нанизується на іншу. Протягом оповіді навіть серце злого Чарівника пом’якшується, І він порадував усіх своїми дивами. Повість завершується веселим бенкетом на честь знаходження Маминої торбинки, яскравим феєрверком і фокусами Чарівника. Згодом усе стихає... Мама і Мумі-троль повертаються до своєї домівки... І ми розуміємо, що в тому домі живе справжня родина!

  • Домашнє завдання: 

  • Закінчити висловлювання Коли б у мене був чарівний капелюх, я б обов’язково….......

  • Намалювати малюнок на тему " Мій дім- моя фортеця", на прикладі сім'ї Мумі - тролів.


  • 02.05.2022                                         Вівторок

    Туве Янсон "Шляпа чарівника". Чарівність художнього світу твору



    Саме з цим цікавим та незвичним твором, та його автором ми сьогодні познайомимося.

    Знайомство буде незвичним. Я приготувала вам презентацію, у якій розмістила всю інформацію. Переглянути її можна ТУТ . Завдання на останньому слайді презентації.

    Аудіокнига



    А також цей твір є у вашому підручнику ст. 230 - 232


    14.03.2023                                                  Вівторок

    Художні засоби розкриття образу


    Діти, впевнена, що наш урок справді буде цікавим, бо нас знову чекає зустріч із найдивовижнішою дівчинкою та її друзями, яка навчила всіх бути щасливими, радіти кожній хвилині свого життя. Спробуємо розібратися у питаннях, які хвилюють і будуть хвилювати людей, доки буде людство: чи може людина змінити свою життя? Від чого залежить щастя людини?

       Між іншим, в англійській мові є слово «полліанна». Воно широко використовується і означає «щира, весела людина, невиправний оптиміст».

       У повісті "Полліанна" є образ, з яким неодноразово асоціюється маленька героїня книги. Це – радуга. Один із персонажів книги – Джон Пендлтон – називає Полліанну «веселковою дівчинкою».

    А працюватимемо з вами протягом уроку за «Формулою успіху»

     Кожному з вас я хочу побажати, щоб на уроці ви були :

                                  У – усміхненими;

                                  С – спокійними;

                                  П – прогресивними;

                                   І – ініціативними;

                                   Х – хоробрі. 

    Розпочнемо нашу роботу із гри, яку вигадала Полліанна.







    Наша героїня – сонячна дівчинка. Давайте згадаємо риси її характеру. 






    Гра «Так чи ні»

    Я висловлюватиму певну думку, а ви погоджуватиметеся чи заперечуватимете її. У зошиті записуєте тільки «Так» або «Ні»

    1.    Міс Полі зустріла Полліанну на вокзалі.

    2.    У містечку не було дітей-ровесників, тому Полліанна спілкувалася з дорослими.

    3.    Міс Полі взяла до себе хлопчика Джиммі Біна

    4.    Полліанну збив автомобіль і вона не могла ходити.

    5.    Таємниця Джона Пендлтона полягала в тому, що він кохав міс Полі.

    6.    Лікар Чилтон помирився з своєю коханою, нею виявилася міс Міллі.

    7.    Полліанну вдалося вилікувати і вона може ходити. 

    ·       Вправа «Вірус»

    Завдання: із запропонованих  рис характеру вибрати лише ті, які притаманні Полліанні. Намалюйте у зошиті веселку та напишіть на ній всі риси, які ви обрали

    Наприклад: 


    Жадібність, цікавість, сила волі, стриманість, обережність, розсудливість, працелюбність, заздрість, оптимізм, скромність, щедрість, хитрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, балакучість, терпимість, винахідливість, турботливість, рішучість, відкритість, старанність,  байдужість, енергійність, душевність, простота, правдивість, сміливість, відданість.

    Ясним сонечком входить Полліанна  в похмурі будинки, і їй вдається пом’якшити, здавалось би, зовсім скам’яніли серця. Люди, переймаючи «гру в радість»  стають добрішими, людянішими, починають усвідомлювати мету свого існування. Узагальніть, завдяки чому Поліанна змінювала світ навколо себе? (Завдяки позитиву і оптимізму, позитивному ставленню до всіх людей, умінню грати в «Радість»тобто бачити тільки хороше).

    Вправа «Знайдіть радість»

    Завдання: продовжіть речення. Перше зроблю я, а решту спробуйте ви.

    -         Я дізнався про зраду друга, яка радість… (тепер я знаю, хто мій справжній друг; добре, що це трапилося зараз, а не в більш відповідальний момент).

    -         Прийшли вихідні, пішов дощ, яка радість… 

    -         Мій кращий друг переїздить в інше місце, яка радість… 

    -         Мої батьки не купляють мені солодощі,  яка радість… 

    -         Мені забороняють грати за комп’ютером більше години в день, яка радість… 

    -         Отримав двійку, яка радість 

    Домашнє завдання.

     1. Дівчинка навчила вас  грі у радість. А якій грі ви б навчили Полліанну?  ( запропонуйте свою улюблену гру).

    2.  За бажанням: намалювати ілюстрації до роману Е. Портер «Полліанна».


    28.02.2023                                             Вівторок

    Художні засоби розкриття образу Полліанни

    Перегляньте відео до уроку


    Завдання №1 


    Подивіться фрагмент фільму та дайте відповідь на запитання:

    1. 1.Якою уявляла собі кімнату Поліанна і якою вона виявилася насправді?

    2. 2.Розкажіть, як зявилася «гра в радість».

    3. 3.Чому вечеря на кухні з Ненсі не засмутила дівчинки?

    4. 4.Прокоментуйте слова міс Полі: «Вона рада, що я її покарала, і просить, «аби я не робила собі з цього клопоту».

    5. Домашнє завдання

    6. Написати характеристику Полліанни у зошиті. (3 - 5 речень)






    14.02.2023                                              Вівторок

    Щирість, мужність і оптимізм героїні твору Елеонор Портер  «Полліанна» , її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей

    В народі говорять: «Життя прожити – не поле перейти». На життєвій ниві буває всього. Доля дарує людині щасливі миті, але й посилає нелегкі випробування. Та людина може з гідністю  витримати всі удари долі, якщо йде по життю з усмішкою. І будь-яку неприємну ситуацію перетворити на життєвий урок. Якщо Полліанна стикається з труднощами, вона не звертається за допомогою, а намагається вирішити проблему самостійно. Вона також напрочуд відкрита до інших, прагне спілкуватися і порадувати своїми добрими вчинками й підтримкою всіх, з ким зводить її доля.

                  Як же їй, маленькій дівчинці, вдалося змінити життя цілого містечка Білдінг-свіл, штат Вермонт? На це запитання ми разом спробуємо знайти відповідь на уроці.




    Завдання:

    Читати твір "Поліанна" (у звичайному підручнику) ст. 184 - 187.







    31.01.2023                                                    Вівторок

    Льюїс Керролл "Аліса в Країні Див". Персонажі, які оточують героїню

    Ми продовжуємо вивчати твір "Аліса в Країні Див". Тепер нам варто пригадати персонажів, які супроводжують Алісу під час її пригод. Допоможе вам у цьому відеоурок



    Завдання:

     Заповнити таблицю «Персонажі, які оточують Алісу в Країні Див». (тобто вам потрібно у зошит перенести табличку та дати характеристику, тобто як ви сприймаєте цих героїв)

    Персонажі

    Характерні ознаки

    Березневий Заєць


    Капелюшник


    Миша


    Чеширський Кіт


    Домашнє завдання

    Читати ст. 207 - 210


    Немає коментарів:

    Дописати коментар