ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 КЛАС

 

Привіт! Знову зустрічаємось на дистанційному уроці. Саме на цій сторінці будемо знайомитися із неймовірними творами світової літератури. Тож .... до роботи!!!!




28.04.2023                                              П'ятниця

Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907-2002).Основні відомості про життя і творчість письменниці. " Міо, мій Міо"

Сьогодні на уроці нас чекає казковий час, ми познайомимося з письменницею, яка розфарбувала трагічне XX століття у веселкові кольори. Вона силою своїх мрій і фантазії створила світлу і радісну країну дитинства. Саме у цій країні ми знову зануримося у дитячі спогади, познайомимося з новими героями і навіть завітаємо до письменниці у гості.

Отож, помандруємо у далеку і прекрасну країну Швецію, помилуємося її краєвидами та навідаємося до відомої казкарки Астрід Ліндгрен, яка і до сьогодні – одна з найпопулярніших письменниць у світовій дитячій літературі.

  • Ознайомтесь з біографією письменниці переглянувши відеоурок

  • Історія створення повісті-казки "Міо, мій Міо". 

  • Міо, мій Міо” ---Записати в зошит всі визначення.

    Жанр. Казкова повість (фентезі)

    Тема – пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні. Ідея – віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших. Герої “Міо, мій Міо” Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувачі, вартові.

    Проблематика Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра.

  • Елементи чарівної казки у повісті «Mio, мій Mio»

    • Незвичне народження героя-Тато – король Країни Далекої, мама померла, коли Mio народився

    • Казковий герой покидає домівку й потрапляє до дивного світу-14 жовтня о 6 год. вечора зник з дому і за допомогою джина потрапляє до Країни Далекої

    • Два світи: світ добра й світ зла- Країна Далека та Країна Чужинецька

    • Чарівні помічники- Юм-Юм, кінь Міраміс, Зброяр, дуплисте дерево, земля, зачаровані птахи, озеро, скеля, брама

    • Чудесні предмети- Меч, що розтинає камінь, невидимий плащ, хліб, що втишує голод, ложечка, що не залишалась порожня

    • Подолання труднощів-Пригоди у Мертвому лісі, у вежі голоду, боротьба з лицарем Като

    • Перемога світу добра- Перемога Mio над лицарем Като, звільнення дітей та Міраміса з білим лошатком

    • Кінцівка -Mio живе в Країні Далекій, і йому дуже добре у свого тата-короля

    • Домашнє завдання.

    • Читати твір "Міо, мій Міо" ст. 228 - 231


26.03.2023                                             Середа

Розвиток мовлення №4  Яке майбутнє на нас чекає? Чому?

Перегляньте теоретичний матеріал, щоб виконати вірно практичну частину урока!!!

Твори Роберта Шеклі відрізняють парадоксальний погляд, він показує звичайні обставини і предмети з незвичайного боку. У відео-інтерв'ю письменникові Р. Квалі Роберт Шеклі на питання того «Яке питання ви ненавидите найбільше?», з притаманним йому м'яким гумором, відповів: «Звідки ви берете свої ідеї? Це питання мені ставлять найчастіше. Якби я знав, звідки, я б пішов туди і взяв би їх більше!». А на питання того "Яке питання вам сподобалося найбільше?", Відповів: "Мені його, на жаль, ніколи так і не поставили. Воно звучить так:"Чи не вважаєте ви, що письменник - немов той спритний шахрай і брехун з відомої легенди? ". Я б відповів" Так. Думаю, так ".

Його твори були настільки непередбачувані, настільки дотепно вивернуті навиворіт, а ідеї настільки численні й оригінальні, що йому часто ставили питання про прийом наркотиків і користь наркотичного сп'яніння для творчості. Шеклі визнав: був час, коли він брав подібні засоби, проте це ніяк не було пов'язано з його творчістю. Він приймав їх у важкий період життя, тільки щоб відчувати себе краще. Для творчості ж завжди потрібна ясна свідомість і чистий мозок.

ЯК СТВОРИТИ ФАНФІК

Фанфік - це різновид творчості прихильників будь-якого твору, розповідь, в якому задіяні сюжет, герої або якісь інші деталі існуючого твору. Зазвичай фанфіки пишуться фанатами для інших фанатів і викладаються на спеціальні сайти і форуми.

ІНСТРУКЦІЯ

1. Вирішіть, з якого твору ви хочете створити фанфік, виберіть головних персонажів, уявіть загальний сюжет і настрій фанфік. Чи хочете ви написати гумористичну розповідь або ваш твір буде оповідати про трагічну смерть героя? Вам краще визначитися з цим заздалегідь і неухильно слідувати обраному настрою. Якщо вам захочеться придумати комічний щасливий кінець після романтичного Фіка, в якому головний персонаж трагічно помер в бою, можливо, ви і відновите свою душевну рівновагу, але читачеві такий хід здасться недоречним.

2. Розпишіть сюжет по пунктам. А потім розпишіть по підпунктами кожен пункт. Важливо, щоб ви чітко уявляли, куди і в який час відправиться ваш герой, в кого закохається, з ким стане ворогами, який артефакт знайде і де втратить свій мобільний телефон. Інакше вам не уникнути неузгодженостей і втрачених дрібниць.

3. Позначте для себе головні риси характеру узятих вами персонажів. Часом на догоду сюжету автори міняють їх до невпізнання. Якщо характер персонажа ніяк не вкладається в сюжетну лінію, міняйте сюжет, а не героя.

4. Є два способи створення фанфік. Одні автори пишуть, дочекавшись натхнення, придумуючи з голови в довільному порядку, потім вичитуючи, переставляючи місцями і створюючи цілісний твір. Інші пишуть «конспект» Фіка, поступово наповнюючи його деталями. Виберіть спосіб, який вам ближче.

5. Після того як ви закінчили свій твір, дайте фанфік відлежатися. Перечитайте його через кілька днів - так ви будете краще бачити всі помилки і невдалі ходи. Чудово, якщо у вас є «бета» - людина, яка прочитає ваш фанфік, вкаже на недоліки і виправить помилки.

6. А ось тепер сміливо можете переписувати у зошит.

Домашнє завдання.

Створити фанфік за творами Рея Бредбері та Роберта Шеклі на тему: "Яке майбутнє на нас чекає? Чому?"

ВИМОГИ:

  1. Ви обов'язково герой фанфіку
  2. Разом з вами кількість героїв - 3
  3. Події відбуваються у майбутньому або у космосі.
  4. Кінець твору - щасливий.
  5. Обсяг фанфіка 1-2 сторінки в робочому зошиті


24.03.2023                                          П'ятниця

Джанні Родарі  «Листівки з видами міст»

Діти, сьогодні ми  помандруємо з вами до Італії – батьківщини відомого італійського письменника Джанні Родарі. Наше завдання – ознайомитись з біографією письменника, а також проаналізувати його вірш «Листівки з видами міст…».

Перегляньте відео до уроку 


Вірш, над яким ми сьогодні будемо працювати, так і називається -  «Листівки з видами міст…». Для того, щоб зрозуміти його зміст, нам необхідно зясувати значення деяких слів.

Словникова робота

Капітолій – один із семи пагорбів, на яких виник Стародавній Рим. На Капітолії побудований Капітолійський храм, який теж називали Капітолієм. Там відбувалися засідання сенату і народні збори.

Колізей – амфітеатр, де відбувалися бої гладіаторів.

Форум – площа для масових зборів.

Мілан – місто Італії, де знаходиться один з найкращих соборів світу, побудований в готичному стилі.

Пізанська вежа – знаменита похила вежа висотою 55-56м.

Гавань – захищене від вітрів місце, куди заходять кораблі.

Неаполітанська затока – затока Тірренського моря, знаходиться на західному березі Італії, ширина якої – 30м.

Везувій – один із десяти смертельних вулканів світу, останнє виверження якого відбулося 1944року.

Венеція – найромантичніше місто Італії.

Гондоли – човни.

Гулі – ігри.

Синьйори – звертання до чоловіків.

Глянець – блискуча поверхня.

Робота з підручником.

Розгорніть ваші підручники на ст. 203 - 204 та перечитайте самостійно вірш.

А тепер прослухайте вірш


Аналізуємо поезію.



Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи


22.03.2023                                      Середа

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові

Перегляньте відео до уроку 






Записати собі у зошит все, що на наступній картинці


Домашнє завдання 

Читати ст. 202 - 204



10.03.2023                                                      П'ятниця

Роберт Бернс "Моє серце в верховині..."

«Життя та творчість Р.Бернса»

Роберт Бернс… Мабуть немає у світі поета, якого б так знали, так любили

протягом двох століть у його рідній Шотландії! Рядки його віршів стали крилатими

висловами. Вони увійшли в приказки, прислів’я та пісні, які і досі співаються

народом.

Роберт Бернс народився 1759 року в с. А лловей (Аллоуей) у Шотландії.


На той час країна, яка ще в XV ст. мала чудову культуру, літературу,

остаточно втратила свою державність — незалежність, парламент,

літературну мову. Офіційною стала англійська мова, а шотландська народна

збереглася лише в старих легендах, казках та піснях. Але з’являється поет,

який оспівує любу Шотландію, характер шотландців, мову, красу природи. І

стверджує, що дух народу, його прагнення до волі, його культуру знищити

неможливо. Це був Роберт Бернс.



Батько Роберта, хоч і був селянином-бідняком, розумів, що його дітям

необхідна освіта. Зробив у будинку полицю, поставив на неї книжки.

Вечорами в сім’ї влаштовувались читання, незважаючи на те, що часто не

було шматка хліба.

Мати майбутнього поета мала прекрасний голос, веселий характер.

Часто, сидячи за прялкою, співала народних шотландських пісень. Мабуть,

народні пісні вплинули на творчість Р. Бернса і його вірші такі

мелодійні. Юний Роберт починає писати вірші. Рідні, сусіди, знайомі — у

захопленні. Твори поета вивчалися напам’ять, передавалися з вуст в уста,

ставали піснями.

Бернс мандрує рідним краєм, збирає старовинні шотландські легенди,

балади, ґрунтовно вивчає шотландську мову, мріє стати народним співцем.

Але життя суворе. Не стало батька, і 25-річному юнакові довелося взяти на

себе піклування про родину. Лише на рідній землі, серед чудової

шотландської природи серце поета б’ється вільно й натхненно.

Завдання:

1. Прослухайте уважно пісню «Моє серце в верховині…» на слова Р.Бернса у

виконанні сестер Тельнюк    Пісня



2. Лірика Р.Бернса глибоко патріотична. Гарячим почуттям любові до рідної

Шотландії пройнятий вірш «Моє серце в верховині…». Кожен шотландець

знає його напам'ять. Я пропоную послухати його вірш мовою

оригіналу Прослухати



3. А тепер самостійно прочитайте вірш ст. 196 - 197. Нижче я даю вам

пояснення незрозумілих слів.

 Буяти — 1) виявлятися на повну силу, бути в розквіті; 2) бути неспокійним,

вирувати, бушувати; 3) вільно носитися, літати, ширяти.

 Розмай — 1) те, що розвивається, в'ється, летить у різні боки; 2) квітка, яка в

давнину мала магічне значення як приворотне зілля для коханого, щоб він скоріше

прийшов; 3) поетичний епітет, що створює піднесений настрій, відчуття польоту,

широкого простору.
 Звори — 1) урочища, ущелини, міжгір'я, вузькі долини між горами (переважно з

потоком); 2) непрохідне місце, провалля. Це діалектне слово вживається в районі

Українських Карпат.

Домашнє завдання:

Вивчити напам'ять вірш "Моє серце в верховині..." !!!!!!!! ст. 196 - 197


08.03.2023                                         Середа

Зображення станів природи в ліриці    М. Басьо. Роль художньої деталі

 На минулому уроці ми з вами говорили про дивовижну країну – Японію. Її ще називають країною вранішнього сонця. З давніх давен вона оповита серпанком загадковості. Японські традиції, світосприйняття, культура суттєво відрізняються від європейських і вражають гармонійним злиттям людини з природою, надзвичайною чутливістю японців до краси. Однією з особливостей японської культури е її тривалий розвиток в ізоляції. На культуру і менталітет японців великий вплив справило острівне положення країни, а також стихійні лиха (землетруси, тайфуни, цунамі), що знайшло відображення в ставленні японців до природи як до живої істоти. Вміння захоплюватися миттєвою красою природи є особливістю національного характеру. Тільки в Японії можна бути присутнім на таких святах, як День милування квітучою сакурою, свято споглядання повного місяця, першого снігу, червоного листя клена або хризантем. Саме так: «милування осіннім листям», «милування місяцем», «милування тихими снігами», «милування квітами».

Ми вже знаємо, що для хоку характерні «сезонні слова»: 

Весна – слива, сливовий цвіт, молода трава, серпанок, весняні хвилі, соловей, жайворонок, ластівка, жаба. 

Літо – троянда, лілія, гроза, веселка, літня річка, прохолода, водограй, равлик, зозуля, цикада, змія, муха, віяло.

Осінь – осінній вечір, сутінки, повний ясний місяць, мряка, осінній паморозь, іній, осіннє кленове листя, очерет, хризантема, коник, цвіркун, олень. 

Зима – грудень, кінець року, короткий день, січень, зимова самота, сніг, холод

Тобто, вірші у поетичних збірках групуються за порами року: весна, літо, осінь, зима.

У хоку картини природи такі, якими є насправді, а почуття глибоко приховані і вгадуються через натяк на стан природи. 

 Тут використовуються не тільки прийоми живопису, а й звукові образи. 

Можна сказати, що хоку – це не тільки жанр літератури, а й окремий вид мистецтва. 

І саме Мацуо Басьо був засновником поетичної школи, яка створила переворот в японській літературі. Стиль Басьо панував майже 200 років.

Домашнє завдання

Дати відповідь на запитання (письмово) за планом:

 • Яке хоку тобі найбільше сподобалося? Чому? 

• Який настрій ти відчуваєш у цій поезії? 

• Які образи вірша навіюють цей настрій? 

• Яке місце посідає у творі людина? 

• Як її душевний стан пов'язаний зі станом природи?


24.02.2023                                       П'ятниця

Українська природа, народні образи й традиції в повісті "Сліпий музикант"

Перегляньте відео до уроку

 

Володимир Галактіонович оспівував чарівну красу природи України, з теплотою ставився до українського народу, виділяв його працьовитість, співучість, гостинність, прагнення незалежності. 


У творі «Сліпий музикант» автор описує українську природу, змальовує народні образи, традиції та обряди. До народних можна віднести таких персонажів, як слуга Іохім, старий козак, Хведько, Кандима.

Звертається письменник і до історії України, згадуючи Запорізьку Січ, зображуючи кошового, убогих співців, бандуристів, поета-козака Юрка. Не оминає стороною Короленко і українські традиції: «…а тиха пісня, сумна українська думка дзвеніла та плакала в темних кімнатах, розм’якшуючи материнське серце». Автор змальовує «Козачок», згадує пісні України:

«Ой, там на горi тай женцi жнуть,

А по-пiд горою, по-пiд зеленою

Козаки iдуть!..»

З особливим теплом він описує корчму,вечорниці, сопілку з верби, чуприну, що говорить про сум автора за Україною та особливе ніжне ставлення до неї.

Узагальнююча таблиця

 

Народні образи

Історія України

Традиції

Слуга Йохим, старий козак, Хведько, Федір Кандиба

Запорізька Січ, гайдамака Ігнат Карий, сліпий поет-козак Юрко, булава, бунчук, сагайдак, Садик-Паша, кошевий, убогі співці, бандуристи

Народний танець «Козачок», пісні «Ой, там на горі женці жнуть», «З-за крутої гори..», корчма, вечорниці, сопілка з верби, чуприна

Кожен рядок повісті «Сліпий музикант» промовляє читачам: «Подивіться, який це чудовий край; послухайте, яка легендарна його історія; що народ, який має таких відважних, сильних духом, нескорених людей, завжди буде вільним.

Домашнє завдання

Проаналізуйте фінал твору. Чи згодні ви зі словами автора щодо Максима: «Ось і він зробив свою справу, і він не дарма прожив на світі...»? Аргументуйте свою відповідь. (Письмово. 2 - 3 речення)

22.02.2023                                     Середа

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших

Сьогодні ми з вами продовжимо роботу над змістом повісті В.Г. Короленка «Сліпий музикант»; попрацюємо над визначенням ролі образу Максима Яценка у житті та долі Петра Попельського, головного героя твору; означимо драматичні епізоді молодих років дядька Максима, жорстоких випробувань у становленні його характеру; прочитаємо вибіркові епізоди повісті для осмислення авторського задуму; на прикладах життя героя виховуватимемо в собі найкращі людські чесноти

Двадцять друге лютого

Класна робота 

В.Г. Короленка «Сліпий музикант». Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших


Паралельно у повісті з історією становлення особистості сліпого хлопчика протікає ще одна історія життя людини, яка була пригнічена особистим нещастям.
Але змогла перебороти в собі пасивне страждання, змогла знайти своє місце, стати потрібним. Звати цього героя Максим Яценко, дядько Петра Попельського.

Дайте письмову відповідь у зошиті.


Домашнє завдання.

Дочитати повість "Сліпий музикант" до кінця.




27.01.2023 П'ятниця

Описи природи та їхня роль у тексті.  Значення назви оповідання «Жага до життя»

Перегляньте відео урок до теми


Ми вже знаємо, що підії твору відбуваються на Алясці. Але давайте розглянемо чому нашому героя так важко, чому ніде не знайти їжі? 
Прочитайте який клімат на Алясці.

Північно-
західна частина Канади належить до
Субполярного клімату . Тут затяжні та дуже холодні зими. Літо коротке і прохолодне зі середніми місячними температурами, що рідко перевищують +10°С . До певної міри довгі дні компенсують нетривалість літа, проте на більшій частині території одержуваного тепла недостатньо для повного відтавання ґрунтів. Постійно мерзлий ґрунт, який називається багаторічною мерзлотою, стримує ріст рослин та фільтрацію поталих вод у ґрунт. Тому влітку плоскі ділянки виявляються заболоченими. На узбережжі зимові температури трохи вищі , а літні – трохи нижчі .  , ніж у внутрішніх районах материка Улітку, коли вологе повітря знаходиться над холодною водою або морським льодом, на арктичних узбережжях часто виникають тумані. Більшість опадів випадає у вигляді дощу або снігу влітку при проходженні циклонів. На побережжі основна маса опадів може бути принесена зимовими циклонами.      


Робота у зошиті.

(записати у зошит аналіз твору: те, що виділено червоним кольором)

Жанр:  оповідання

Тема: як людина бореться за життя  у Білій Пустелі Ідея: уславлення людини, яка кидає виклик смерті і перемає її, сили волі, витримки, жаги до життя . Головна думка твору “Жага до диття” – це боротьба за життя мужньої, відважної, цілеспрямованої та рішучої людини.    



Немає коментарів:

Дописати коментар